Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Technikus Úr naplója

Pénzügyi tippek a Technikus Úrtól - Technikus Úr Tudomány

2021. március 15. 18:05 - Technikus Úr

Előre szeretném leszögezni, hogy mindenki azt csinál amit akar. Ergo arra költi a pénzét amire akarja.

Folyt.

Persze a legkisebb mértékben sem vagyok abba a pozícióban, hogy én osszam az észt ebben a témában. Én csak a megérzéseimre hallgatok, amik a Tesla esetében kurvára bejöttek. Mondjuk referenciának édes kevés. 

Egy szó mint száz, ha ingatlan vásárlását tervezed, akkor azt most tedd. Most, vagy max féléven belül. 

Ha arra alapozod a halogatást, hogy "még várunk, majd lesz az még olcsóbb", akkor tévedsz. Meg is indoklom. 

Igazából ezt a gondolatmenetet Bródival fogalmaztuk meg a szombat esti iszogatásunk közben. A matek kurva egyszerű. Az emberek (jelentős részének) sok tartalékuk lesz, mire végére érünk a járványnak, ami még évekig elhúzódhat.

Nincs nyaralás a Seychelle-szigeteken, se Bahamákon, de jóformán nagyon a Balcsin se. Ebből az következik, hogy az emberek a nyaralásra szánt pénzüket félreteszik, így jelentős tartalékot képeznek. De ez nem csak a nyaralásra igaz (csak azért vezettem fel ezzel a gondolatmenetemet, mert ez egy jelentős kiadás) hanem még egy egyszerű szombat estére is, amikor nem ülsz be a haverokkal a kocsmába legurítani 1-2 sört meg még 2x ennyi whiskyvel. 

És ha az embereknek van tartalékuk, a kereslek-kínálat nézőpontjából, nem indokolt, hogy az ingatlan árak csökkenjenek. Sőt!

Sajnos aki elveszítette a munkahelyét, az kibebaszottul megfogja szívni. Újabb lépcső arra, hogy a társadalmi rétegek még jobban szétszélednek. Lesznek a nagyon szegények és a ("nagyon") gazdagok.

Szomorú, de ez van. Vagy ez lesz. Én így látom.

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://technikusur.blog.hu/api/trackback/id/tr9416463912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

calibra2006 2021.03.17. 23:34:30

Azért ezek nem képeznek akkora tartalékot, hogy az ingatlanpiaci árakat felverjék! Pl egy nyaraláson és néhány kocsmázáson spórolt pénz még az önerőhöz is kevés.
Viszont persze én is emelkedésre számítok, de ez inkább az 5%os áfának, a felújítási támogatásnak, az egyre terjedő napelemes rendszereknek és még jópár olyan dolognak köszönhető amiknek valóban árfelhajtó hatásuk van. Ez nem csak az én gondolatom, szakemberek előrejelzései is ezt mutatják.
Aztán nem is ismerek olyat aki vírus miatt elveszítette volna a munkahelyét. Olyat viszont igen, akinek már előtte sem volt :)
Én meg csak szimplán dilis vagyok, hogy home office alatt nem bírom ki hogy ne menjek be az irodába.

Technikus Úr · www.technikusur.blog.hu 2021.03.18. 18:22:33

@calibra2006:

Én nem az írtam, hogy valaki 1-2 évnyi karanténlét alatt összeszed egy lakás árát. Nem. Ez a "tanács" elsősorban azoknak szólt, akik a közeljövőben terveztek ingatlan vásárlását, ergo van már jelentős félretett pénzük.

És hidd el, aki tényleg visszafogja magát - és jegyzeteli minden kiadását - ott látszódni fog az, hogy több marad hó végén a zsebbe. Az albérletárak is visszaestek, már abból is marad valamennyi. És így hónapról-hónapra több marad. Én így látom. Persze, az, aki szórja a pénzt, annak én ugathatok én a pénzügyről, mert az ígyis-úgyis elveri a lóvét faszságokra.

És igen, a többi, amit leírtál szintén az én álláspontomat erősíti. És még csak nem is vagyok szakember. Legalábbis ezen a területen nem. :)
süti beállítások módosítása